Sketches

Wednesday 31 August 2011

Mount Bromo

For me this was the highlight of our trip: the visit to the (still working and steaming) Bromo volcano. We started out from our hotel in the middle  of the night, at 1.00 AM, driving for hours in busses and landcruisers to a observatory on a mountaintop. There we watched  the sun rising, at about 5.00 AM. And as the sun hit the mountaintops we saw an awesome scene, which I tried to capture on below sketch.
Bromo is the little steaming crater in this 10x10km sea of volcanic sand, an ancient volcano crater in itself.
After this we drove with the jeeps towards the crater, and climbed to its rim, a difficult trip through thick layers of volcanic ashes. I was able to make a quick sketch of the waiting jeeps on the bottom of the plain.
We finally made it back at the hotel in Batu about noon, a long but rewarding trip. Time for a bath, some sleep, and a dive in the swimming pool.

7 comments:

schilderijenfoto said...

en altijd weer mooie composities ..... Goed zeg, die auto's ook.

Rodney van den Beemd said...

Prachtige reeks schetsen Rene! Deze en vooral die met het uitzicht over de huisjes in Bandung doen me een beetje denken aan Hokusai.

LuTi said...

Jouw reis lijkt mij best pittig. Je hebt zeker veel gezien en weinig geslapen ! Leuke schetsen, tekeningen met teksten - beter dan (digitale) foto's te schieten. Je hebt geen "memory cards" nodig, geen batterijen laden /verwisselen , je hoeft niet bang te zijn voor stof/ vocht en je hebt nog plezier om dat te doen. En het resultaat lijkt mij nog leuker dan een fotoalbum !

liz said...

ooit op de bonnefooi naar boven gereisd, met een lokaal busje; tig x stoppen op een wrakkige handrem brr

Rene Fijten said...

Bedankt Geert-Jan, Rodney, Ludek en Liz. Ik heb erg veel plezier gehad aan het vullen van het schetsboekje, en ik had dit keer ook meer tijd als anders (langere busreizen en zo). Liz, het was de moeite waard of niet!?

liz said...

@ het was een heel bijzondere ervaring, dat landschap, om daar te zijn, maar werd in het donker tegen mijn knieschijf geschopt door zo'n paardje, hinkend die hele afdaling gedaan 's ochtends om volgende bus te zoeken, en werd gezakkenrold van mijn schetsboekje toen ik met m'n zere knie op zo'n paardje wou klimmen. op dat moment niet zo leuk maar achteraf wel gelachen

Rene Fijten said...

Ik vond die paardjes maar niks; we zijn daarom maar naar boven gelopen. Dat was wel balen, zo'n ongelukje en dan nog je schetsboek kwijt!