Sketches

Sunday 19 February 2017

Curry Wurst

I had to gravel to Goslar again, for business.
A very quick sketch of my lunch there, Curry Wurst. This was not the local Niedersachsiche dish, but the Ruhrgebiet version. In the the latter the curry is more spicy, the sausage is of the "bratwurst" type, and cut in pieces. But they both taste good.
And a little early morning before-breakfast-sketch, from my hotel room window on the 4th floor.
Houses and the theatre across the railroad tracks in Goslar.

2 comments:

liz said...

ik eet geen vlees dusse.. kan er niks van zeggen. het valt me wel op dat bij de urban sketchers in azië eten erg hoog op het menu staat. ik vraag me altijd af hoe ze dat doen als ze vreselijke trek hebben (zoals ik meestal als het eten eindelijk voor me staat): wachten ze echt met opeten tot het op papier staat?? dan is het helemaal koud! en van de honger kan je bijna niet wachten met happen nemen

Rene Fijten said...

Liz, in dit geval maakte ik de schets en de basiskleuren voor de eerste hap, dat gaat vrij snel hoor, daar wordt het eten niet koud van. Na het eten een kwestie van afmaken, touch ups en de achtergrond. En inderdaad, in Azie wordt veel eten geschetst. Rijst en noodels blijven wellicht langer warm dan boerenkool.